Služby

Nabízíme kompletní servis spojený s dotacemi nebo i jednotlivé služby samostatně.

Nezávazně poptat Nezávazně poptat

Dotace krok za krokem

Daňové odpočty na výzkum a vývoj

Dotační controlling

Rádi vám nezávazně poradíme. Napište nám.

    Dotace krok za krokem

    1. Analyzujeme Vaše požadavky, možnosti dotace, rizika a zvolíme vhodný dotační titul
    2. Zpracujeme žádost, její přílohy a vše řádně a včas podáme.
    3. Průběžně s vyhlašovatelem výzvy konzultujeme nejasnosti a specifika vašich požadavků
    4. Po schválení žádosti pro vás připravíme podklady pro podpis smlouvy
    5. Pomůžeme vám ve firmě či obci nastavit pro dotační projekt účetnictví, povinnou publicitu a archivaci dokumentů
    6. Připravíme a spolu s vámi uskutečníme výběrové řízení na dodavatele
    7. Zpracováváme monitorovací zprávy a žádosti o platbu
    8. Asistence při kontrolách
    9. Řádně podáme závěrečnou zprávu a závěrečné vyúčtování
    10. V době udržitelnosti projektu pomáháme s potřebnými administrativními úkony.

    Daňové odpočty na výzkum a vývoj

    Daňové odpočty mohou využít společnosti, ve kterých se realizuje aplikovaný výzkum či vývoj. Odpočty na VaV jsou efektivním prostředkem státní podpory českých firem. Investovat do výzkumu a vývoje se firmám vyplatí, protože tím zvyšují svou konkurenceschopnost a šanci uspět na světových trzích. Novelizace daňových odpočtů na výzkum a vývoj v roce 2019 přináší dílčí snížení míry nejistoty pro podnikatele.

    Proč je výhodné využít daňové odpočty na VaV?

    Způsobilé náklady si může poplatník odečíst od základu daně dvakrát: jednou jako daňově uznatelný náklad a podruhé jako zvláštní odčitatelnou položku.

    Daňová úspora činí 19 % z každého nákladu vynaloženého na vědu a výzkum.

    Uplatnitelné projekty výzkumu a vývoje

    Uplatnitelné jsou projekty ze všech oblastí průmyslu a služeb nejčastěji zaměřené na:

    • Vývoj nových nebo zlepšování stávajících výrobků, SW a služeb
    • Návrh nových nebo zlepšených technologických postupů, materiálů, atp.
    • Zlepšování parametrů kvality, vlastností, funkcí
    • Konstrukce výrobních a pomocných zařízení pro vlastní potřebu
    • Náročná implementace nových technologií a testování
    • Zvyšování efektivity výrobních, IT a dalších procesů
    • Snižování dopadů na životní prostředí, snižování energetické náročnosti nebo zmetkovitosti

    Uplatnitelné výdaje

    • mzdy zaměstnanců, včetně odvodů
    • materiál a energie
    • cestovné
    • odpisy hmotného a nehmotného majetku
    • telefon a internet
    • úplata finančního leasingu
    • další provozní náklady, jako energie atd.
    • služby pořízené od vysokých škol a výzkumných organizací

    Rádi vám s daňovými odpočty pomůžeme a zajístíme následující:

    • Příprava oznámení o záměru odečíst od základu daně odpočet na podporu výzkumu a vývoje správci daně (tzv. „avízo“).
    • Poradenství ohledně vykazování a vedení evidence výdajů.
    • Konzultace se správcem daně.
    • Audit proveditelnosti daňových odpočtů.
    • Vytvoření vnitřních směrnic k problematice výzkumu a vývoje.
    • Vytvoření Projektové dokumentace k datu podání řádného daňového přiznání.
    • Audit daňového odpočtu pro firmy, které si odpočet na vědu a výzkum uplatňují sami před kontrolou finančního úřadu nebo jen ověření správnosti postupu.

    Dotační controlling – úkony před ukončením realizace dotačního projektu:

    Níže uvedené úkony jsou doplněny o:

    • Kontrolu čerpání rozpočtu způsobilých výdajů,
    • Kontrolu dodržování harmonogramu projektu,
    • Kontrolu činnosti dotačních agentur při realizaci projektu – zpětná vazba pro žadatele,
    • Kontrola naplnění monitorovacích indikátorů,
    • Odborné poradenství na míru žadatele ve vztahu k realizovanému projektu,
    • Součinnost a účast při kontrolách na místě ze strany poskytovatele dotace
    • Další služby dle požadavků zákazníka

    Dotační controlling –  úkony po ukončení realizace dotačního projektu:

    Soupis oprávněných výdajů a příjmů projektu

    Kontrola čerpání způsobilých výdajů projektu v soupiskách účetních dokladů, vč. mzdových nákladů a kontrola souladu s uzavřenými smlouvami(objednávky)popř. doprovodné evidence.

     

    Kontrola úhradových dokladů

    Ověření způsobilosti výdajů dle platné metodiky poskytovatele dotace.

    Příjmy projektu (pokud je relevantní)

    Evidence příjmů a vykazování vůči dotačnímu projektu.

    Vedení oddělené evidence projektu v rámci účetnictví

    Ověření odděleného vedení účetnictví (středisko, zakázka, analytika, příznak) a případných duplicit čerpání z jiné dotace.

    Vedení účetních záznamů projektu v souladu se zákonem o účetnictví č. 563/1991 Sb. v platném znění a dalšími příslušnými zákonnými předpisy

    Zhodnocení postupu podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, u výběru dodavatelů i v návaznosti na soulad s pravidly stanovenými Příručkou pro příjemce finanční podpory.

    Ověření kompletní dokumentace k výběrovým řízením z pohledu zákona, vnitřních předpisů organizace a metodiky pro zadávání veřejných zakázek pro příjemce dotace.

    Zaevidování a umístění majetku pořízeného s pomocí finanční podpory

    Ověření, zda veškerý dlouhodobý hmotný i nehmotný majetek byl správně zařazen do majetku společnosti, ověření jeho fyzické existence a jeho označení.

     

    Kontrola naplňování podmínek vyplývajíc z Rozhodnutí o poskytnutí dotace po dobu udržitelnosti projektu

    Publicita, archivace, místo realizace projektu, včasné podání zpráv o udržitelnosti, nakládání s majetkem pořízeným z dotace apod.